Cellulit, czyli pomarańczowa skórka, to problem większości kobiet. Odpowiadają za niego zmiany hormonalne, zaburzenia mikrokrążenia, nadmierne gromadzenie wody w organizmie i produktów metabolizmu w komórkach tłuszczowych. Wśród przyczyn wymienia się także nieodpowiednie nawyki żywieniowe, a zwłaszcza jedzenie zbyt dużej ilości węglowodanów prostych, przetworzonej żywności, a także nadmiar soli w spożywanych produktach. Cellulit jest kojarzony z nadwagą, ale ten problem mają także osoby bardzo szczupłe. Na pewno powstawaniu skórki pomarańczowej sprzyja brak ruchu, spożywanie alkoholu, palenie papierosów czy stres. Pozbycie się cellulitu wiąże się więc, ze zmianą wielu nawyków. Kremy, masaże i sport to za mało, aby skutecznie walczyć z pomarańczową skórką. Konieczne jest wprowadzenie zmian w diecie. Sprawdź co jeść, aby pozbyć się cellulitu!

Moc antyoksydantów

Aby zmniejszyć przepustowość naczyń krwionośnych powinnaś włączyć do diety produkty bogate w antyoksydanty. Znajdziesz je w owocach (m.in. cytrusach i jabłkach), w warzywach (m.in. w burakach, czy pomidorach), ale też w orzechach czy zielonej herbacie. Zadbaj także o regularne posiłki. Najlepiej jeść pięć małych posiłków dziennie. Zapobiegniesz w ten sposób napadom głodu i nierównomiernemu rozłożeniu tkanki tłuszczowej.

Przeciwdziałaj nadmiernemu gromadzeniu wody w organizmie

Unikaj produktów przetworzonych i solonych. Sprzyjają one nadmiernemu gromadzeniu wody w organizmie, a wraz z nią toksyn i produktów metabolizmu. Spożywaj produkty bogate w potas, który działa przeciw obrzękom. Znajdziesz go w pomidorach, bananach, ziemniakach czy warzywach strączkowych. Sięgnij też po herbatkę z czarnego bzu. Paradoksalnie picie dużej ilości wody zmniejsza skłonności do występowania obrzęków i jednocześnie wypłukuje toksyny z organizmu. Pamiętaj więc, aby pić jej około 1,5 litra dziennie. Wiele kobiet narzeka na nadmierne gromadzenie wody w organizmie w okresie poprzedzającym miesiączkę. Objawy te można złagodzić przyjmując olej z wiesiołka, który zmniejszy objawy PMS.

Błonnik – ważny składnik diety fit

Błonnik usprawnia działanie przewodu pokarmowego, zapewnia uczucie sytości na długo zapobiegając napadom głodu. Badania dowodzą, że spowalnia też wchłanianie tłuszczu oraz ma moc przyśpieszania przemiany materii. Jego bogatym źródłem są produkty zbożowe z mąki z pełnego przemiału, a także warzywa i owoce.

Najważniejsza jest systematyczność

Walka z cellulitem nie jest łatwa i zwykle trwa długo. Aby była skuteczna należy zastanowić się jakie nawyki są w naszym przypadku przeszkodą na drodze do pięknej i gładkiej skóry. Dieta anycellulitowa powinna obfitować w naturalne produkty, warzywa, owoce, orzechy i produkty pełnoziarniste. Warto też pić jak najczęściej świeżo wyciskane soki warzywne. Są niskokaloryczne, zawierają duże ilości przeciwobrzękowego potasu oraz witamin, które pobudzają produkcję kolagenu w skórze skutecznie ją wygładzając. Dodatkowo warto pić zieloną herbatę, która oprócz dużej ilości antyoksydantów działa moczopędnie. Oczywiście ważnym elementem walki z pomarańczową skórką jest regularne uprawianie sportu oraz masaże. W sklepach można również znaleźć duże ilości kremów przeciw cellulitowi. Nie spowodują one, że  skórka pomarańczowa zniknie, ale skutecznie ujędrnią i wygładzą skórę, sprawiając, że cellulit stanie się mniej widoczny. Wygląd skóry z pewnością poprawią też regularne peelingi i masaże szorstką rękawicą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ