Z upływem czasu skóra traci swą elastyczność, a na jej powierzchni pojawiają się zmarszczki, rozstępy i cellulit. Co zrobić, żeby powstrzymać proces wiotczenia skóry? Okazuje się, że jędrne ciało nie musi być domeną młodych kobiet! Przy odpowiednich staraniach możemy zyskać gładką skórę i w widoczny sposób poprawić jej napięcie.

Czarna lista wrogów jędrnej skóry

  • Czas

Kondycja skóry pogarsza się wraz z wiekiem. Spowodowane jest to naturalnymi procesami starzenia zachodzącymi we wszystkich tkankach naszego organizmu. Pierwsze oznaki tych procesów dają o sobie znać już po 25 roku życia, kiedy wiązania kolagenowe w skórze ulegają stopniowemu osłabieniu. Naturalna siateczka, która dotąd utrzymywała sprężystość naszego ciała, wykazuje coraz większe ubytki spowodowane spadkiem produkcji fibroblastów. Struktura skóry traci swą spoistość, a my zauważamy, że staje się bardziej wiotka i luźna.

  • Wahania wagi

Nasza skóra nie lubi restrykcyjnych diet z dwóch powodów. Po pierwsze, w tym okresie nie dostarczamy jej wystarczającej ilości składników pokarmowych. Po drugie, skóra nie potrafi dostosować się do nagłego ubytku masy ciała, w konsekwencji czego zostaje jej zbyt dużo. Po odchudzaniu często obserwujemy u siebie zmniejszoną elastyczność skóry, a nawet rozstępy.

  • Niezdrowy tryb życia

Niewłaściwa dieta i palenie papierosów odbijają się negatywnie na całym organizmie, również na skórze. Nikotyna nie tylko ją odwadnia, ale także zakłóca produkcję kolagenu i elastyny. Z kolei uboga w wartości odżywcze dieta pozbawia skórę jej budulca, przez co traci ona sprężystość i gęstość.

  • Przesuszona skóra

Warunki otoczenia, takie jak suche powietrze, niska temperatura, wiatr czy promieniowanie UV, mogą wysuszać naszą skórę i przyczyniać się do jej wiotczenia. Skóra traci nawodnienie również pod wpływem niektórych produktów do pielęgnacji ciała, które zawierają w swym składzie alkohol lub silne detergenty.

Metody ujędrniania skóry

Niezależnie od przyczyn utraty elastyczności skóry możemy przywrócić jej gładkość i wzmocnić napięcie. Przedstawiamy najpopularniejsze sposoby na jędrne ciało.

  • Aktywność fizyczna

Regularne ćwiczenia wzmacniają nasze mięśnie oraz poprawiają sprężystość skóry. Dzieje się tak, ponieważ ruch pobudza krążenie krwi. Ta zaś dostarcza komórkom, w tym fibroblastom, niezbędnych substancji odżywczych i tlen. Dzięki temu odżywione fibroblasty mogą produkować więcej białek, które stanowią budulec skóry i odpowiadają za jej jędrność.

Wybierzmy więc aktywność fizyczną, którą najbardziej lubimy – np. bieganie, pilates, pływanie czy jazdę na rowerze – i starajmy się poświęcić jej co najmniej 30 minut dziennie. To świetny sposób na pozbycie się jednej z najbardziej nieestetycznych zmian skórnych, jaką jest cellulit.

  • Peelingi do ciała i masaże

Regularnie masujmy ciało przy pomocy szorstkiej rękawicy lub specjalnej szczotki z wypustkami. Masaż – w połączeniu z naprzemiennymi natryskami gorącej i zimnej wody – przyczyni się do poprawy krążenia i odnowy komórkowej, a co za tym idzie – wyglądu naszej skóry. Taką funkcję spełni również peeling do ciała.

  • Balsam ujędrniający

Dobry balsam ujędrniający to podstawa w walce o jędrną skórę. Dzięki specjalnie dobranym składnikom dogłębnie nawilży nasze ciało i pozwoli przywrócić mu sprężystość. Wybierajmy balsamy z zawartością kofeiny, np. Garnier Intensywne Ujędrnienie. Badania pokazują, że kofeina znacznie poprawia krążenie krwi i sprzyja elastyczności skóry.

  • Dieta na jędrną skórę

Aby jak najdłużej cieszyć się gładkim, młodym ciałem, sięgajmy po produkty, które dostarczą budulca włóknom kolagenowym i elastynowym. Jedzmy zatem świeże pokarmy z zawartością aminokwasów, witamin z grupy B, żelaza, jodu, selenu, cynku, kwasów Omega, a także “witamin młodości”, czyli A, C i E. Bezwzględnie unikajmy zaś żywności przetworzonej, a więc z dużą zawartością rafinowanego cukru.

Sprawdź także, jak zadbajć o skórę dłoni.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ